Geoblog.pl    Mianko    Podróże    Szulcolandia    Najsmaczniejsza zupa na świecie

Najsmaczniejsza zupa na świecie

Polska, Szulcolandia :)

Zupa krem paprykowo – pomidorowa, z wędzonym serem i grzankami.

30 g masła lub margaryny
2 łyżki siekanych świeżych liści kolendry
2 małe pomidory bez skórki i pokrojone w kostkę
4 łyżki grzanek

1. Stopić masło w dużym garnku i na średnim ogniu usmażyć w nim cebulę na jasnozłoty kolor. Dodać ziemniaki, paprykę i czosnek. Dalej smażyć przez 5 min.

2. Wlać wywar, dodać liść laurowy i sól. Zagotować na silnym ogniu, a następnie zmniejszyć ogień, przykryć i gotować przez 20 min. Gdy ziemniaki są już miękkie wyjąć liść laurowy, odstawić zupę aby ostygła.

3. Wsypać kminek i zmiksować zupę. Powinna mieć aksamitną gładkość. Przelać zupę do czystego garnka.

4. Wlać jogurt i delikatnie podgrzać na małym ogniu. Wsypać połowę przygotowanego sera i mieszać tak długo, aż się rozpuści. Przelewamy zupę do miseczek i dekorujemy resztą sera i grzankami oraz kolendrą.